Incredibil! După dezvăluirea în exclusivitate făcută de Strict Secret, care a scris la amiază despre intenția lui Dorinel Umbrărescu, șeful UMB Spedition, de a trimite notificări prealabile de reziliere către CNAIR pentru toate contractele pe care le are, având în vedere că e nemulțumit de ajustarea prețurilor propusă în noul OUG 64/2022, ditamai milionarul bacauan, în loc să răspundă transparent solicitării noastre de a oferi un comentariu, a preferat să se folosească de CNAIR ca să transmită “un punct de vedere”.
Nu știam că CNAIR e o instituție aflată în subordinea lui Umbrărescu, că nu mai insistăm să îl contactăm. Dar e trist că s-a întâmplat următorul lucru: pe site-ul oficial al CNAIR, coordonatorul și finanțatorul infrastructurii rutiere românești a apărut mintenaș un “comunicat” penibil de presă în care, practic, toate dezvăluirile Strict Secret au fost CONFIRMATE.
De ce a fost nevoie de un gest atât de penibil? Nu ne e clar, dar e sigur să vedem că și șeful CNAIR, Cristian Pistol, e sluga celui mai puternic drumar român, de vreme ce se stresează în regim de urgență să “îl sune” pe patronul UMB Spedition ca să afle lămuriri.
Nu e prima oară când Umbrărescu “racolează” foști șefi de CNAIR pe care, după ce le expiră mandatul (în care au fost supuși și cuminți), îi angajează pe firmele lui ca și “directori”: am făcut noi dezvăluirea cu Sorin Scarlat la începutul anului ăsta.
Vă spunem noi secretul: Pistol a sunat pe dracu’ azi la UMB Spedition, el a vorbit chiar ieri cu Umbrărescu și, despre această mișcare, se știa cu multe zile înainte, căci aparenta retragere a milionarului bacauan din contracte nu e decât o cioacă, un soi de șantaj economic la adresa CNAIR și a Guvernului, pentru că UMB Spedition să obțină banii pe care îi vrea pentru finalizarea contractelor.
O zice chiar Umbrărescu, confirmând șantajul:
Reprezentantul firmei băcăuane a precizat că imediat ce va fi aprobată în ședința de Guvern Ordonanța privind mecanismul de punere în aplicare a OUG 64/2022, care vizează formula polinomială de ajustare a prețurilor, va renunța la solicitările de încetare amiabilă remise CNAIR.
Și mai trist e finalul “comunicatului” CNAIR în care ditamai instituția se comportă ca un purtător de cuvânt pentru super milionarul bacauan:
De asemenea el a apelat la CNAIR să transmită presei acest punct de vedere, motivând că în cadrul Consorțiului pe care îl reprezintă nu este constituită o structură de comunicare publică.
Cum este posibil că în ditamai anul 2022, când ai firme ce rulează sute de milioane de euro, să te comporți comunicațional ca un țăran din Evul Mediu? Uite că e posibil. Deși, sincer, Umbrărescu nu avea nevoie de firmă de PR pentru asta, ci de puțin bun simț să răspundă solicitării noastre telefonice.
Sau… nu cumva Strict Secret o fi stricat “șmenul” cu acest joc de documente, nu cumva el nu ar fi trebuit să devină public?
Oare avea dreptate baronul de Prahova Mircea Cosma când îl făcea prost pe Umbrărescu acum câțiva ani?
La materialul precedent, scriați următoarele: „Umbrărescu e de departe cel mai mare și mai serios constructor român”.
Că e cel mai mare, nu contest, dar de unde până unde seriozitatea? În fiecare an, pe la sfârșitul iernii, apar lucrări semnificative de plombare la calea de rulare a drumurilor (inclusiv a celor făcute de UMB) din cauza gropilor apărute peste iarnă ca urmare a infiltrațiilor de apă. Muncitori care toarnă bitum (!!) pe ploaie, și dacă-i întrebi pe baza cărei tehnologii moderne o fac, ori te ignoră, ori te-njură, ori îți spun, onest (caz concret) „păi dacă facem treaba bine, de unde mai avem de muncă la anu’?”
Acostamentele subdimensionate nu sunt ceva nou: dacă-l faci cu 4 cm mai îngust, vă dați seama de diferențele de material pe zeci de kilometri, ergo, diferențele în devize?
Marcajele sunt făcute cu vopsea de doi bani, deși există firme ce oferă vopsea de calitate, care nu se șterge în 8 luni, se și vede noaptea chiar și pe ploaie, dar, din nou, caz concret: „și noi să rămânem fără muncă??”
Semnalizările la lucrări sunt execrabile, am văzut nu una, ci mai multe situații în care, din cauza lipsei de vizibilitate și a amplasării cretine a acestora precum și a presemnalizărilor (fixate cu saci și pietroaie, dărâmate apoi de vânt sau mașini) au avut loc accidente care se puteau sfârși tragic.
Știți toate astea, desigur. Seriozitate? Câtă vreme nu există o lege care să-i pedepsească cu pușcăria sau cu amenzi de la 100 de milioane de euro în sus pe responsabilii pentru accidentele cauzate de modul în care se înțelege în România conceptul de infrastructură rutieră, numai de seriozitate nu poate fi vorba.
Și nu, nu sunt adeptul teoriei conform căreia infrastructura singură e vinovată pentru acidentele comise de derbedeii cu volan în mână: cu ani în urmă, când a fost un accident masiv, în lanț, pe A2, din cauza unui idiot care-a dat foc la miriște iar fumul a acoperit autostrada, am fost, cred, singurul din presă care a luat apărarea poliției, înjurată de toată lumea pentru că niște imbecili nu s-au gândit că, dacă nu vezi la doi metri în față, calci, naibii, frâna aia, nu te duci ca boul înainte cu 150 la oră. Dar nici nu pot să nu separ imbecilitatea de la volan de imbecilitatea celor de la drumuri, pe care-i doare fix în pix dacă becurile alea de candelă de la delimitatoare mai au sau nu baterie și cu atât mai puțin dacă vreun amărât intră cu mașina-n ele pe ceață sau ploaie și crapă acolo, iar cauza va fi, desigur, „neadaptarea vitezei la condițiile de drum”.
No, m-am cam ambalat… 🙂